روستای زیاران

وبلاگ فرهنگی و پایگاه اطلاع رسانی روستای زیاران

روستای زیاران

وبلاگ فرهنگی و پایگاه اطلاع رسانی روستای زیاران

زندگی نامه اثر آفرینان زیاران

مریم کشاورز زیارانی  


 در سال 1334 در روستای زیاران متولد شد.  تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همانجا گذراند.بعد از پایان دوره راهنمایی ترک تحصیل کرد و در کارخانه دارو پخش مشغول کار شد. پس از هفت ماه به دلیل دور بودن از خانواده استعفا داد ودر کارخانجات مقدم نظر اباد حدود یکسال و نیم به کارش ادامه داد.  در سال1355 از  طریق اداره تعاون و امور روستا های قزوین وارد دانشسرای روستایی در داور آباد گرمسار شد.در دانشسرا کتاب " روستای من زیاران " را نوشت. این نوشته یکی از انشاهای او بود که دانشسرا ان را به چاپ رساند. او در سال1356 بعد از یکسال آموزش از دانشسرا فارغ التحصیل شد و در خانه فرهنگ روستایی زیاران به مدت سه سال کار کرد و در حین کار شبانه به تحصیلاتش ادامه داد.

با ادغام شدن اداره تعاون و امور روستاها در سازمان های دیگر ،خانه های فرهنگ روستایی تعطیل و پرسنل آن بیکار شدند. بعد از چند سال او درکارخانه نازنخ مشغول کار شده و دبیرستان را شبانه به پایان رساند. در سال 1366 الی1368 نیز در شرکت سرامیک البرز واقع در شهر صنعتی البرز مشغول به کار شد. او سال 1369 به صورت حق التدریس وارد آموزش و پرورش شد و در حین کار تحصیلات دانشگاهی را در رشته دبیری زبان و ادبیات فارسی ادامه داد و درسال 1377مدرک کارشناسی خودرادر رشته زبان و ادبیات فارسی دریافت کرد و هم اکنون  در مقطع متوسطه استان البرز مشعول تدریس زبان و ادبیات فارسی است.

سرایش شعر، با مضامین عاشقانه و  اجتماعی، به ویژه در چندسال اخیر، بخشی از زندگی او شده است. مخاطب او در شعر، گاه نوجوانان و بیشتر بزرگسالان است. در اسفند 1389 نخستین دفتر شعر کشاورز با عنوان "چنگ تازه" منتشر شد.