روستای زیاران

وبلاگ فرهنگی و پایگاه اطلاع رسانی روستای زیاران

روستای زیاران

وبلاگ فرهنگی و پایگاه اطلاع رسانی روستای زیاران

جمعی از مردم و اعضای شورای روستای زیاران با نماینده ولی فقیه در استان قزوین دیدار کردند


جمعی از مردم و اعضای شورای روستای زیاران با آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار کردند. 

جمعی از مردم و اعضای شورای روستای زیاران با نماینده ولی فقیه در استان قزوین دیدار کردند؛ در این دیدار برخی از مشکلات روستای زیاران مطرح و راهکار های حل آن مورد بررسی قرار گرفت.






چند روز پس از این دیدار، آیت الله عابدینی در دیدار جمعی از مسئولان و کارکنان آستان قدس رضوی استان قزوین بر لزوم شفافیت اسناد و مدارک در حدود و ثغور و میزان موقوفات تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از اصول اساسی در اختلافات وقفی بر روی زمین و یا خانه‌ای، بر آزاد بودن آن ملک است؛ بنابراین برای اثبات موقوفه بودن باید دلیل و مدرک محکم ارائه شود، در غیر این صورت اصل بر آزاد بودن است.

وی تصریح کرد: در بحث‌های دینی و فقهی گفته می شود هر جا تردیدی در موضوعی وجود دارد، اول باید اصل آن به اثبات رسانده شود و هر کجا که شکی به وجود آمد باید به اصل آن بازگشت.

این مقام مسئول به آیه "إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا" سوره مبارکه نساء اشاره کرد و افزود: خداوند متعال در قرآن بر بازگشت امانت‌ها به اهلش تأکید کرده است و این مهم نشان می‌دهد نباید در ادای امانت‌ها کوتاهی شود و مسئولان دقت کنند تا اجرای وقف باید با رعایت کامل حق مردم و حق وقف دنبال شود و حق هیچ‌یک ضایع نشود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.