روستای زیاران

وبلاگ فرهنگی و پایگاه اطلاع رسانی روستای زیاران

روستای زیاران

وبلاگ فرهنگی و پایگاه اطلاع رسانی روستای زیاران

به مناسبت روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها/
 رودخانه روستای زیاران پاکسازی شد

به مناسبت روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها، رودخانه  روستای زیاران پاکسازی شد. 

 به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، به مناسبت روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها بعدازظهر امروز به همت مردم فهیم و طبیعت‌دوست روستای زیاران و گروه ارس رودخانه دائمی روستای زیاران پاکسازی شد.

یکی از محیط‌بانان اداره محیط زیست شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: دوستداران محیط زیست روستای زیاران با تشکیل سه گروه، سه مسیر را از زباله‌های ریخته شده توسط مردم پاکسازی کردند.

جواد عباسی افزود: دوستداران طبیعت روستای زیاران در دو نقطه مسیر صمغ‌آباد به زیاران و مسیر روستای کزلک به زیاران را پاکسازی کردند.

وی ادامه داد: در روستاهای حاجی‌آباد، کزلک، خررود در دشت الله‌آباد و قاضی‌کلایه رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

این محیط‌بان خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌شود از ریختن زباله در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند حتی از ریختن زباله‌های تر نیز باید دوری کنند.

عباسی تصریح کرد: این تصور که زباله‌های تر زود تجزیه می‌شود و مشکلی ایجاد نمی‌کند، تصوری اشتباه است چراکه سبب آلودگی بیشتری می‌‌شود و طول عمر بیشتری در روی زمین دارد.

وی اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم که در فصل پاییز و بهار از نشستن و رفتن در بستر رودخانه‌ها حتی به ظاهر خشک، بپرهیزند چون احتمال خطر سیلاب وجود دارد.

این محیط‌بان اذعان کرد: رودخانه‌ها، جریان‌های حیات طبیعت هستند و هر نوع آلودگی و آسیبی که ببینند، طبیعت نیز آسیب می‌بیند که لازم است همه از رودخانه‌ها حفاظت کنیم.

گشت مشترک دشت الله‌آباد با منابع طبیعی

عباسی از گشت مشترک دشت الله‌آباد با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک برای جلوگیری از چرای غیرمجاز دام به ویژه شتر خبر داد و گفت: تمام منطقه استحفاظی دشت الله‌آباد مورد گشت و کنترل و پایش قرار گرفت و هیچ گونه چرای شتری مشاهده نشد.

وی افزود: با توجه به آسیب‌های پیش رو در دشت الله‌آباد، لازم است مسئولان با برنامه‌ریزی اصولی در راستای کاشت درختچه‌ها و بوته‌های گیاهی مناسب در این دشت اقدام کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.