روستای زیاران

وبلاگ فرهنگی و پایگاه اطلاع رسانی روستای زیاران

روستای زیاران

وبلاگ فرهنگی و پایگاه اطلاع رسانی روستای زیاران

مهار آتش سوزی

مهار آتش سوزی در باغات انگور روستای آقچری با همکاری ایستگاه آتش نشانی زیاران



آتش سوزی در باغات انگور روستای آقچری به همت  تنها نیروی ایستگاه آتش نشانی زیاران مهار شد.
 
 این آتش سوزی ظهر پنج شنبه در باغ از مجموعه باغ های انگور روستای آقچری روی داد که تنها مامور آتش نشانی روستای زیاران 10دقیقه پس از وقوع حادثه در محل حاضر شد.

در جریان این آتش سوزی پنج باغ انگور به صورت کامل از بین رفت و به تعدای از باغات هم خسارت هایی وارد شد. متأسفانه به دلیل نامناسب بودن و نبود جاده در بین باغات این منطقه، ماشین آتش نشانی نتوانست خود را به محل وقوع حادثه نزدیک کند و به همین خاطر مردم روستا وارد عمل شدند و به همت محسن فلاح نیروی ایستگاه آتش نشانی روستای زیاران و با امکانات حداقلی توانستند از توسعه آتش به باغات دیگر جلوگیری و آن را مهار کنند.

گفتنی است یکی از اصلی ترین و شایع ترین علل آتش سوزی در این مناطق برخورد نور خورشید با جسم براق مانند شیشه است اما به دلیل اینکه در ساعت وقوع آتش سوزی آسمان این منطقه ابری بود به احتمال خیلی زیاد عامل انسانی موجب وقوع این آتش سوزی شده است.



محسن فلاح مسئول ایستگاه آتش نشانی روستای زیاران در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: مردم باید در بین باغات خود جاده داشته باشند تا در صورت وقوع چنین حوادثی بتوانیم سریعاً خودمان را به محل برسانیم.



وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل فاصله زیاد بین ماشین آتش نشانی و محل آتش سوزی نتوانستیم از امکانات موجود استفاده کنیم، درحالی که اگر تا محل آتش سوزی، مسیر هموار وجود داشت تعداد کمتری از باغات دچار آتش سوزی می شد.

مسئول ایستگاه آتش نشانی روستای زیاران بیان کرد: یکی از دلایل توسعه سریع آتش وجود علف های هرز در باغات است که از مردم تقاضا داریم در این خصوص در زمان مناسب اقدامات لازم را انجام دهند.




وی یادآور شد: علت دقیق حادثه مشخص نیست اما به احتمال زیاد عامل انسانی در این حادثه نقش داشته است.

محسن فلاح همچنین به امکانات کم و کمبود نیروی انسانی در ایستگاه آتش نشانی روستای زیاران هم اشاره کرد و از مسئولان تقاضا کرد در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

نظرات 1 + ارسال نظر
چالاک دوشنبه 29 تیر 1394 ساعت 13:53

از زحمات اتش نشان وشما دوست گرامی متشکریم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.