روستای زیاران

وبلاگ فرهنگی و پایگاه اطلاع رسانی روستای زیاران

روستای زیاران

وبلاگ فرهنگی و پایگاه اطلاع رسانی روستای زیاران

فارس از هنر خوشنویسان زیارانی و آبیکی گزارش می‌دهد
از خوشنویسی بر صدف‌های دریایی تا معرق خط در آبیک

در نمایشگاه خوشنویسی تذهیب و معرق خوشنویسان زیارانی در آبیک، آثاری از خوشنویسی هنرمند زیارانی بر صدف‌های دریایی تا معرق خط آیات الهی آبیکی به نمایش گذاشته شده بود.
 
 به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، صبح امروز نمایشگاه خوشنویسی تذهیب و معرق خط از سوی خوشنویسان روستای زیاران و هنرمند آبیکی در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری باران شهرستان آبیک برپا شد.

در این نمایشگاه عبدالله ملک‌پور عضو شورای اسلامی شهر آبیک، حسن نظافتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آبیک، علیرضا صالحی مسئول کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک و جمعی از هنرمندان این شهرستان حضور داشتند.

مسئول برپایی نمایشگاه خوشنویسی خوشنویسان روستای زیاران در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: در این نمایشگاه، هشت خوشنویس از روستای زیاران آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند.

آرش کشاورز‌زیارانی افزود: در این نمایشگاه خوشنویسان آثار خود را در قطع مختلف از قطع 20 در 30 گرفته تا 50 در 60 به نمایش عموم گذاشته‌اند.

این مسئول ادامه داد: خوشنویسان در این نمایشگاه آیات قرآن کریم از جمله آیه بسم الله الرحمن الرحیم، اشعار عرفانی ابوسعید ابوالخیر، احادیث ائمه‌اطهار (ع) و موضوعات دیگر را در سبک‌های نستعلیق، شکسته نستعیلق، چلیپا و سیاه‌مشق به رنگ مشکی و قرمز به نمایش گذاشته‌اند.

کشاورز‌زیارانی از همکاری و مساعدت محمد علی‌محمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در برپایی نمایشگاه قدردانی کرد.

به گزارش فارس، صدف‌هایی دریایی که بر روی آنها خوشنویسی شده بود بسیار جالب و جذاب بود که کاری از بنیانگذار خوشنویسی در روستای زیاران بود.

غلام عزیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: صدف‌هایی دریایی بزرگ طی سفری از کشور ژاپن آورده‌ام که با مرکب و ادوات خوشنویسی بر روی آن‌ها خوشنویسی صورت گرفته است.

وی افزود: بر روی صدف‌های دریایی آیات الهی، نام مبارک ائمه‌اطهار (ع)، اشعار حافظ و دیگر موضوعات دیگر با قلم و دوات نگارش شده بود.

این خوشنویس خوش‌ذوق اهل روستای زیاران همچنین با شاخ گاو و گوزن وسایل و ابزارآلات خوشنویسی نقره کوبیده‌شده را ساخته بود.

بنیانگذار خوشنویسی در روستای زیاران گفت: در روستای زیاران در عرصه خوشنویسی استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد که لازم است به مرحله شکوفایی و بالفعل درآید؛ البته ریشه هنر خط و خطاطی از قدیم در این روستا وجود داشته است.

در این نمایشگاه، آثاری از معرق خط مهدی تک‌زارع هنرمند آبیکی نیز به نمایش گذاشته شده بود.

این هنرمند آبیکی آیه «و ان یکاد»، سوره مبارکه حمد، آیه‌الکرسی، آیه تطهیر، دعای سلامتی امام زمان (عج)، سوره مبارکه قدر و آثار دیگری را در قالب معرق خط به نمایش عموم گذاشته بود.

این نمایشگاه که 33 اثر خوشنویسی خوشنویسان روستای زیاران و معرق خط هنرمند آبیکی به نمایش گذاشته شده است، از امروز به مدت پنج روز صبح‌ها از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر و عصرها از ساعت 17 تا 20 برای بازدید علاقمندان دایر است.

لازم به ذکر است، در این نمایشگاه علی بابایی، معصومه بابایی، آرزو کشاورز زیارانی، آرش کشاورززیارانی، زهرا مرادی، مجید رمضانی و خدیجه زارعان از خوشنویسان روستای زیاران بودند که آثار خود را در معرض دید علاقمندان قرار داده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.